Projektai

Kovo 30 – balandžio 5 dienomis keturi Vilniaus jėzuitų gimnazijos dešimtokai Benas Manstavičius, Pavel Murashov, Kotryna Plyniūtė ir Rusnė Ponomariovaitė kartu su chemijos mokytoja Rasa Rudzevičiene dalyvavo „Erasmus+“ projekte, kur atliko laboratorinius praktinius darbus, susijusius su mielių auginimu.

Danijoje, mažame Thistedo miestelyje vykusiame susitikime dalyvavo mokiniai iš aštuonių šalių: Lenkijos, Prancūzijos, Vokietijos, Čekijos, Slovakijos, Graikijos, Lietuvos ir Danijos. Dirbdami mišriose komandose, mokiniai sužinojo daug apie kitų šalių kultūras ir dalinosi įdomybėmis apie Lietuvą.

Eksperimento metu reikėjo sužinoti, koks yra efektyviausias mielių auginimo būdas, apskaičiuojant optinį tankį, gliukozės bei etanolio koncentracijas. Mokiniai taip pat išmoko naudotis automatinėmis pipetėmis ir fotometru.

Lietuviai pasirodė puikiai: mokinys Benas Manstavičius žinių patikrinime užėmė antrąją vietą, kurią dalinosi su mokine iš Slovakijos.

Mokiniai gyveno šeimose, taigi galėjo patirti autentišką danišką kasdienybę. Taip pat vyko į Orhuso miestą, kur susipažino su Danijos istorija Moesgaard muziejuje, bei žygiavo Šiaurės jūros pakrante.

Projektas yra finansuojamas Europos Sąjungos Erasmus+ programos.

2025 04 06 Erasmus Thisted 1 2025 04 06 Erasmus Thisted 2 2025 04 06 Erasmus Thisted 3 2025 04 06 Erasmus Thisted 4 2025 04 06 Erasmus Thisted 7 2025 04 06 Erasmus Thisted 5 2025 04 06 Erasmus Thisted 8 2025 04 06 Erasmus Thisted 6

Kovo 31 – balandžio 4 dienomis grupė VJG mokytojų lankėsi jėzuitų mokyklose Barselonoje: Jesuïtes Sarrià Sant Ignasi ir Jesuïtes Gràcia-Kostka. Išvykoje dalyvavo pradinių klasių mokytojos Inesa Gasianec, Margarita Sachanevičienė ir Neringa Micutaitė, fizikos mokytojai Indrė Česonė ir Mykolas Mališauskas, biologijos mokytojas Simas Ignatavičius. 

Aplankytose mokyklose mokytojai vykdė pamokų šešėliavimą, stebėjo projektais paremto mokymosi metodikos praktinį taikymą. Buvo analizuojama, kaip mokykla integruoja STEAM principus į ugdymo programą, kaip kuriami ir įgyvendinami tarpdisciplininiai projektai, siekiant holistinio mokymosi. Mokytojai diskutavo ir dalinosi gerąja patirtimi, aptarė abiejų šalių švietimo sistemų iššūkius. Vizito metu buvo užmegztas bendradarbiavimas tarp Ispanijos ir Lietuvos jėzuitiškų mokyklų – mokslo metų pabaigoje VJG sulauksime Barselonos mokyklos mokytojų. 

2025 04 09 Mokytojai Barselonoje 1 2025 04 09 Mokytojai Barselonoje 2 2025 04 09 Mokytojai Barselonoje 3
2025 04 09 Mokytojai Barselonoje 5
2025 04 09 Mokytojai Barselonoje 6 2025 04 09 Mokytojai Barselonoje 4

Šį pavasarį VJG II-tokai: Emilija Goberytė, Emilija Lubytė ir Nauris Krasuckis, kartu su anglų kalbos mokytoja Milda Ambrazaitiene ir KJG delegacija dalyvavo JEEP (Jesuit European Educational project) projekte.

Tai Europos jėzuitų mokyklų iniciatyva, kurios tikslas – suburti mokinius iš skirtingų Europos šalių, kad jie kartu tobulėtų ir gautų naujos patirties. Šiais metais projektas vyko Kroatijoje, Osijek mieste. Čia susitiko mokiniai iš 🇧🇪Belgijos 🇭🇺Vengrijos 🇮🇹Italijos 🇫🇷Prancūzijos 🇭🇷Kroatijos 🇱🇹Lietuvos.
Projekto metu dalyviai „simuliavo“ Europos Parlamentą – turėjo parengti rezoliucijas, sprendžiančias kiekvienam komitetui priskirtą problemą (pvz.: Foreign Affairs and Security and Defence, Culture and Education, Internal Market and Consumer Protection).

Projektas suteikė galimybę gyventi kroatų šeimose, pažinti jų gyvenimą, šalį, praturtinti savo žinias apie Europos kultūras ir užmegzti naujus ryšius su mokiniais iš kitų jėzuitų mokyklų. Ši patirtis leido ir labiau pažinti save kitokioje, nepažįstamoje aplinkoje ir įgauti neįkainojamų prisiminimų.

2025 04 05 JEEP 1 2025 04 05 JEEP 2 2025 04 05 JEEP 3

2024 metų spalio 6-12 dienomis Vilniaus jėzuitų gimnazijos III klasės mokiniai Laura Gintautė Norkūnaitė, Salomėja Leskevičiūtė, Domas Dubaka ir Jokūbas Dumbliauskas su biologijos mokytoju Simu Ignatavičiumi dalyvavo Erasmus+ programos finansuotame tarptautiniame projekte Levočos miestelyje, Slovakijoje. Projekto metu buvo vykdomi eksperimentai ,,European Challenges in Microbiome Analysis by DNA Sequencing“ tema.

Komandose su mokiniais iš Čekijos, Graikijos, Lenkijos, Danijos, Vokietijos, Slovakijos bei Lenkijos mokyklų buvo atlikti įvairūs eksperimentai bakterijoms atpažinti – krakmolo metabolizmas, aerobinis / anaerobinis / fakultatyvinis anaerobinis viduląstelinis kvėpavimas bei Gramo greitasis testas. Šiais aspektais buvo lyginamos Escherichia coli ir Bacillus subtilis bakterijos, eksperimentų rezultatai ir išvados pristatomi ir aptariami. Vyko teorinės paskaitos anglų kalba. Taip pat mokiniai turėjo galimybę tirti ir pristatyti savo pasirinktus mikrobiomus, tokiu būdu ruošdamiesi tolesniam projekto etapui Vokietijoje. Be to, svarbi projekto dalis buvo darbo aprašų vertimas į lietuvių kalbą.

Visą savaitę mes gyvenome slovakų moksleivių šeimose ir taip turėjome galimybę artimiau pabendrauti ir pažinti naują kultūrą buitinėje aplinkoje.

Kultūrinėje projekto dalyje aplankėme turistinius objektus Levočoje (Šv. Jokūbo Baziliką ir kt.), Spišo pilį bei kapitulą, Aukštuosius Tatrus ir Nestville parką Hniedzne kaime.

Ši kelionė ir toks aštuonių šalių susibūrimas leido ne tik megzti tarptautinius santykius, mokytis bendradarbiavimo, bet ir giliau pažinti biologijos, biotechnologijos bei biochemijos mokslus.

2024 10 15 Slovakija 12024 10 15 Slovakija 22024 10 15 Slovakija 32024 10 15 Slovakija 42024 10 15 Slovakija 52024 10 15 Slovakija 72024 10 15 Slovakija 92024 10 15 Slovakija 82024 10 15 Slovakija 5x4

Puslapis 1 iš 3