Vasarį mūsų gimnazijos mokytojos dalyvavo „Ignaciškosios lyderystės“ programos piligrimystėje Romoje.
Vasarį mūsų gimnazijos mokytojos dalyvavo „Ignaciškosios lyderystės“ programos piligrimystėje Romoje.
Mokinių žiemos atostogų metu grupė VJG mokytojų vyko į Erasmus+ kursus Florencijoje, Italijoje, orientuotus į STEAM kompetencijų tobulinimą.
Sausio 14-20 d. gimnazijos mokiniai Goja, Aušrinė, Rapolas ir Gabrielė su biologijos mokytoju Simu Ignatavičiumi vyko į ES finansuojamą ERASMUS+ projektą „European Challanges in Gene Editing by CRISPR“ Čenstachovos gimnazijoje „Norwid High School“ .
Projekte susirinko mokiniai ir mokytojai iš 8 šalių (Lenkijos, Vokietijos, Čekijos, Graikijos, Prancūzijos, Slovakijos, Lietuvos, Danijos). Dalyviai atliko eksperimentus, skirtus nustatyti bakterijų rūšį (E. coli ir, Bacillus subtilis), susipažino su CRISPR/Cas9 genų modifikavimo būdu ir vertė laboratorinio darbo aprašus į gimtąsias kalbas.
Pirmąsias dvi dienas mokiniai susipažino su priemonių sterilizacijos būdais, darbo su laboratorijos įranga ir mitybinės terpės paruošimu bakterijoms. Atliko keturis eksperimentus: ištyrė bakterijų gebėjimą skaidyti krakmolą, bakterijų deguonies poreikį, tyrė bakterijų sienelės savybes bei bandė išgauti gryną bakterijų kultūrą.
Trečiąją dieną projekto dalyviai vyko į Krokuvą. Ten aplankė universiteto laboratoriją ir zoologijos muziejų. Turėjo pažintinę ekskursiją Krokuvos senamiestyje.
Ketvirtosios dienos rytą dalyviai aplankė Čenstachovos vienuolyną, ,,Juodosios Madonos“ paveikslą, susipažino su lenkų kultūra, dainomis, šokiais ir patiekalais. Tuomet mokiniai parengė prezentacijas apie eksperimentų rezultatus, vertė laboratorinių darbų aprašus, kad pasiruoštų kitam projekto etapui Atėnuose. Išklausė dr. Jürgen Braun paskaitą apie genų modifikavimą naudojant CRISPR/Cas-9 genų ,,žirkles“.
Paskutinę dieną mokiniai pristatė savo eksperimentų rezultatus, pasitikrino visas įgautas žinias teste, kurio pirmą vietą pasidalino mokiniai iš Vilniaus jėzuitų gimnazijos. Šiltai atsisveikinę su dalyviais ir juos priėmusiomis šeimomis.
Projekto tinklalapis: https://www.geneeditingbycrispr.com/meetin-in-czestochowa-2024/
Mokinių įspūdžiai apie lapkričio 5-12 dienomis vykusį tarptautinį projektą Marientalyje, Vokietijoje.
Spalio 2-6 dienomis Vilniaus jėzuitų gimnazijoje mokiniai iš 9 valstybių atliko neįprastą mokykloms laboratorinį darbą - panaudodami CRISPR genų žirkles kirpo DNR molekules.
Pristatome pirmųjų VJG gimnazijos klasių metinius technologijų projektus.
Kasmetinio aštuntų klasių integruoto mokinių projekto „Jėzuitai ir Vilnius“ darbai, skirti neišlikusiems jėzuitiškiems daiktams ar reiškiniams. Jiems parašytos įspūdingos epitafijos ir sumaketuoti vaizdiniai.
Vadovavo lietuvių k. mokytoja Sigutė Balčiūnienė, istorijos mokytoja Kristina Januškienė ir grafinio dizaino mokytoja Jūratė Tamošiūnaitė-Karašauskienė.
Gegužės 3-9 dienomis keturi gimnazijos mokiniai su biologijos mokytoju ekspertu Simu Ignatavičiumi vyko į Europos sąjungos finansuojamą Erasmus+ projekto „European Challenges in Gene Editing by CRISPR“ etapą Stambule, Turkijoje.
Projekte mokyklos iš 8 šalių (Graikijos, Čekijos, Lenkijos, Slovakijos, Turkijos, Danijos, Vokietijos ir Lietuvos) susivienijo bendram tikslui – suteikti galimybę mokiniams susipažinti su naujausiomis technologijomis bei įgauti praktikos atliekant šiuolaikinius tyrimų metodus. Mokiniai ir mokytojai dirbdami grupėse taikė PGR ir elektroforezės metodus bei ištyrė, kurie maisto produktai yra pagaminti naudojant genetiškai modifikuotus organizmus.
Kultūrinėje dalyje mokiniai susipažino su žymiausiais miesto lankytinais objektais, aplankė Sofijos soborą, Mėlynąją mečetę, Galatos bokštą, Bazilikos cisterną, Topkapio rūmus, apsipirko Didžiajame Stambulo turguje, apžvelgė miesto peizažą nuo Pierre Loti kalvos, atsipalaidavo kelionėje laivu po Aukso rago sąsiaurį.
Taip pat mokiniai atliko ir svarbų darbą savo šaliai – išvertė būsimo darbo aprašą į gimtąją kalbą.
Visos projekto veiklos yra finansuojamos Europos sąjungos Erasmus+ projekto lėšomis. Tai buvo jau trečias projekto susitikimas. Pirmi du vyko Danijoje ir Prancūzijoje, o kitas jau planuojamas šių metų spalio mėnesį mūsų mokykloje!
Kovo paskutinę savaitę įvyko dar vienas Europos jėzuitų mokyklų edukacinis projektas JEEP (Jesuit European Educational Project). Šiais metais jis buvo surengtas prancūzų Ecole de Provence Marselyje. 🇫🇷
2023 m. vasario 22 d.
Vilniaus jėzuitų gimnazija, Augustijonų g. 5, Vilnius
Kviečiami mokytojai, mokyklų administracijų atstovai, specialistai ir visi švietimiečiai, besidomintys duomenų raštingumo ugdymu mokyklose.
Programoje išgirsite pranešimą apie skaitmeninių duomenų svarbą šiuolaikiniame gyvenime, kodėl svarbu gebėti duomenis tikrinti, analizuoti, juos valyti ir vizualizuoti.
Projekto dalyviai – mokytojai, išbandę projekto medžiagą, – pasidalins praktinėmis įžvalgomis ir pristatys projekto metu parengtą medžiagą.
PROGRAMA
15.30-16.00 Dalyvių registracija. Pasitikimo kava/arbata
16.00-16.30 Prof. dr. Alfredo Račkausko įvadinė paskaita apie duomenų raštingumą.
16.30-16.50 Projekte parengto atviro internetinio mokymosi kurso (MAIK) mokytojams pristatymas. Praktinės mokytojų įžvalgos.
16.50-17.10 VU įgyvendinamo projekto VIVA apie atvirus universalius ir inovatyvius švietimo išteklius, skirtus bendram virtualiam ir mobiliam mokymuisi, pristatymas (Versatile and Innovative open educational resources for collaborative Virtual and mobile learning Arrangements in HE – VIVA, Nr. KA220-HED-1356A836)
17.10-17.30 Dalyvių refleksija / grįžtamasis ryšys.
Dalyvavimas nemokamas. Dalyviams pageidaujant išduodami pažymėjimai apie išklausytą pristatymą.
Registracija iki vasario 20 d. 12.00 val. Forma registracijai ČIA.
Sausio 27 – vasario 3 dienomis penkių gimnazistų komanda – Titas Balčiūnas, Jorūnė Budriūnaitė, Rusnė Mackevičiūtė, Urtė Pangonytė ir Bernadeta Savicka – dalyvavo tarptautiniame Erasmus+ projekto „European Challenges of Gene Editing by CRISPR“ vizite Evreux mieste, Prancūzijoje. Mokinius lydėjo chemijos mokytoja R. Rudzevičienė ir biologijos mokytojas P. Narušis.
Vizito metu susitiko komandos iš 8 šalių: Danijos, Čekijos, Graikijos, Lenkijos, Lietuvos, Prancūzijos, Slovakijos, Vokietijos. Priimančios mokyklos mokinių šeimos priėmė atvykusius mokinius apsigyventi jų namuose.
Šis projekto vizitas jau antrasis (pirmasis vyko Danijoje). Jo metu mokiniai atliko DNR kirpimo CRISPR-Cas9 sistemos pagalba eksperimentą. Tai reikalavo gilių biochemijos žinių. Mokiniai iš Prancūzijos, Graikijos ir Lietuvos turėjo užduotį pasiruošti teorinės medžiagos pristatymus ir padėti kitiems atlikti eksperimento veiksmus. Mūsų gimnazijos mokiniai susilaukė daugybės pagyrimų už turimas žinias ir gebėjimą jas suprantamai perteikti.
Mokinių įspūdžiai apie mokslinę projekto dalį:
Projektas leidžia palyginti savo turimas žinias ar dalykus, kurių mokomės mokykloje, su kitais, sužinoti daugiau, o pačios projekto temos specifiškumas leidžia tinkamai išnaudoti savo jau sukauptas žinias. Iššūkis buvo tai, ką žinau, išdėti į paprastus žodžius, kad visiems būtų aišku, kaip viskas veikia.
Turėjau progą pirmą kartą pamatyti kaip dirbama biotechnologijų labaratorijoje.
Buvo labai smagu plačiau domėtis ir net naudotis visai neseniai atsiradusiomis, mokslo pasaulyje perversmą padariusiomis technologijomis bei dirbti su medžiagomis ir prietaisais, kurie man įprastai būtų neprieinami.
Esu labai dėkinga už šią puikią galimybę prisidėti prie naujos technologijos, turinčios milžinišką, pasaulį drebinantį potencialą. Mane ypač sužavėjo bendra mokymosi ir atradimo atmosfera: nebeliko amžiaus skirtumų ar oficialaus mokytojo/mokinio vaidmens.
Džiaugiausi man suteiktu pasitikėjimu pradėti projektą savo pranešimu, taip pat pamokyti jaunesnius kolegas laboratorinės technikos, pvz. kaip leisti mėginius į elektroforezės gelį. Man mokymo stilius ten buvo labai palankus: apie mano detalius, už programos ribų išeinančius klausimus buvo atsakyta ir diskutuojama.
Po mokslinių veiklų kelionėje nemažiau svarbi buvo kultūrinė-pažintinė programa ir bendravimas priimančiose šeimose.
Kultūrinė šio projekto pusė man patiko ne tik dėl to, kad galėjau pamatyti didingas ir elegantiškas, savo trapumu bei detalumu, spindinčias katedras ir bažnyčias, ar aplankyti vienos ryškiausių Prancūzijos asmenybės - Žanos d’Ark muziejų, bet ir dėl to jog teko pagyventi tikroje prancūzų šeimoje ir pamatyti dalelę jų tikro gyvenimo.
Mane priėmusi prancūzų šeima nekalbėjo angliškai, teko bendrauti per vertimo programėles. Nepaisant to, jaučiausi priimta kaip dar viena šeimos narė. Jų šeima stengėsi mane visapusiškai supažindinti su Prancūzijos kultūra, o patys mielai mokėsi lietuviškų žodžių ir lygino mūsų įpročius bei papročius.
Pažinau prancūzų kasdienį ritmą, rutiną; susipažinau su jų požiūriu į įvairias gyvenimo sritis; paragavau patiekalų iš įvairių Prancūzijos regionų. Tai man leido iš arti pažinti realų prancūzų šeimos gyvenimą ir sulaužyti viešojoje erdvėje sklandančius stereotipus.
Nuotraukos T. Balčiūno, P. Narušio ir projekto organizatorių.
Projekto tinklalapis: https://www.geneeditingbycrispr.com
Ateityje numatomi vizitai į kitų partnerių mokyklas. Vilniuje partnerius priimsime 2023 m. rugsėjo–spalio mėn.
Puslapis 7 iš 8